Sanal Veri Merkezi SSS

Sanal Veri Merkezi hizmeti kapsamında ne gibi hizmetler satın alabilirim?

Sanal sunucu hizmeti bileşenleri GHZ(işlemci gücü), RAM(bellek), Disk(veri depolama alanı), OS(işletim sistemi), opsiyonel olarak DB Lisans (database, veritabanı), firewall, load balancer, SSL-VPN, IPSEC-VPN bileşenlerinden oluşmaktadır.

Sistem nasıl çalışıyor?

İhtiyacınız olan işlemci gücü, bellek, veri depolama alanı, işletim sistemi lisansı ve internet bağlantısı ihtiyaçlarınız sanal veri merkezine tanımlanır.

Hangi Sanallaştırma yazılımları kullanılıyor?

Portal-Self servis konsol hizmetinde VMware vCloud Director yazılımını, alt katmanda Sanallaştırma hizmetinde VMware vSphere teknolojileri kullanılmaktadır.

Bir sanal sunucuya en fazla kaç adet sanal Ethernet kartı tanımlanabilir?

10 adede kadar tanımlanabilmektedir.

Bir sanal sunucu için önerilen maksimum kapasite nedir?

32 vCPU, 128 GB RAM ve 40 TB disk.

Sunucularda kullanılan donanım marka modeli nedir?

HPE BL460c blade şaseler üzerinde; HPE Gen8, Gen9 ve Gen10 sunuculardan oluşan cluster kaynak havuzları ve HPE Gen9 ve Gen10 serverlardan oluşan makine çiftlikleri kullanılmaktadır.

Sunucularda kullanılan işlemci modeli nedir?

Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2630, E5-2650, E5-2680, E5-2690 ‘dan oluşan server farmlar kullanılmaktadır.

Hangi lokasyonlardan hizmet sağlanabilmektedir?

3 farklı veri merkezinden sanal veri merkezi hizmeti sağlanabilmektedir. Bu veri merkezleri: İstanbul:Kozyatağı, İstanbul:Yenibosna ve Ankara:Gölbaşı‘dır.

İstanbul lokasyonundaki SVM yönetim ara yüzüne nasıl ulaşabilirim?

https://vdc.t-cloud.com.tr/tenant/MüşteriNo linkinden yönetim ara yüzüne erişebilirsiniz. Size verilen kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapabilirsiniz.

Ankara lokasyonundaki SVM yönetim arayüzüne nasıl ulaşabilirim?

https://vbrcloud.t-cloud.com.tr/tenant/MüşteriNo linkinden yönetim ara yüzüne erişebilirsiniz. Size verilen kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapabilirsiniz.

Kurulum nasıl gerçekleştirilecek?

Kurulum otomasyon ile gerçekleştirilmekte ve tarafınıza platforma giriş için kullanacağınız kullanıcı adı ve şifre bilgileriniz iletilmektedir.

Kurulum için yardıma ihtiyaç duyuyorum?

ihtiyaç duyduğunuz yardımın türüne göre 7/24 ücretsiz destek, Remote Hands veya Smart Hands destek servislerinden faydalanabilirsiniz.

Fiziksel veri merkezi (Datacenter) kullanıcılılarının fiziksel ihtiyaçlarına yönelik olan “Remote Hands Support” servisleri Standard, Hardware, Configuration ve OS Set-Up olarak dört bölüme ayrılmıştır. 

  • Remote Hands Standard; Monitoring, Reading Fault Messages, Pressing Reset Button
  • Remote Hands Hardware; Installation/Replacement of Card, CPU, hard disk
  • Remote Hands Configuration; Configuration of Router, Layer 2/3 switch
  • Remote Hands OS Set-Up; Windows, FreeBSD, Linux, Solaris Set-Up

Remote Hands hizmetleri; server/switch başına ve talep edilmesi halinde minimum 1 saat olarak ücretlendirilir.

Yardıma ihtiyacım olduğunda ne yapmalıyım?

7 gün 24 saat teknik@teknotel.com iletişim adresimize eposta gönderebilir, www.tdestek.com ticketing sistemimiz üzerinden kayıt açabilir veya acil durumunuza göre 444 1 299 / 0216 665 77 00 numaralı telefonlardan bize ulaşarak yardım alabilirsiniz. Talebinizin içeriğine göre teknik uzmanlarımız inceleme yapacak ve gerekli işlemler için sizi bilgilendirecektir.

Hizmeti alabilmem için taahhüt vermem zorunlu mudur?

Sözleşmenizde aksi belirtilmedikçe servise katılım için herhangi bir taahhüt aranmaz. Servis aylık olarak ücretlendirilir.

Verilerimin gizliliğini nasıl sağlıyorsunuz?

Depoladığınız ve yedeklediğiniz tüm dosyalarınız ileri teknoloji ile donatılmış Teknotel Telekom veri merkezlerinde banka seviyesinde güvenli ve şifrelenmiş olarak tutulmaktadır. Fiziksel bir veri merkezi ve iletişim ağında olduğu gibi sanal veri merkezinde de farklı VLAN’lar yaratabilir, DMZ aktif edebilir, çoklu kademeli (multi-tiered) ağlar kullanabilirsiniz. Sanal Veri Merkezi hizmetine dahil olarak sunulan sanal güvenlik duvarıyla güvenlik ayarlarınızı yönetebilirsiniz. Teknotel Telekom DDoS atak önleme ve yönetilebilir güvenlik hizmetlerini de kullanarak güvenliğinizi en üst düzeye taşıyabilirsiniz. Sanal Veri Merkezi portaline güvenli erişim için https protokolü ile erişim sağlanmaktadır.

Teknotel Telekom; DDOS servislerinde TTAntiDDOS, Voxility, Arbor Cloud, FortiDDOS ve Team Cymru UTRS yapıları kullanılmaktadır.

Kullanılan sanal veri merkezi altyapısının teknik özellikleri nelerdir?

Sanal veri merkezi altyapısı için Teknotel Telekom’un da iç ihtiyacı için kullanılan donanım ve yazılım altyapısı kullanılmaktadır. Bu altyapı en üst seviyede hizmet verilmesi amacıyla değişen teknolojik koşullara göre sürekli yenilenmektedir.

Swap Alanı Nedir?

Swap (Takas) Alanı, işletim sistemi tarafından sabit diskinizde ayrılmış bir bölümdür. İşletim sistemleri, çalışmak için swap alana ihtiyaç duyarlar. Swap alanı minimum ram miktarı kadar boş disk alanı demektir. Dolayısı ile her bir işletim sisteminin GB cinsinden RAM miktarı kadar boş disk alanına ihtiyacı vardır.

Resorce Pool’da Sanal Sunucu Kurarken Swap Alanını Nasıl Belirlemeliyiz?

Sanal sunucuya verilen RAM miktarı kadar Takas (Swap) alanı oluşturacağı için satın alınan disk alanından düşecektir. Örnek: 2048 GB disk alanı satın alındığında eğer sanal sunucunuz RAM miktarı 128 GB ise kullanabileceğiniz alan 2048-128=1920 GB olacaktır.

Resource pool hesaplanırken ve disk alanı belirlenirken (swap) alanı mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır. 16 GB RAM, 50 GB Disk alanı tahsis edilen sunucu için swap dahil 66 GB disk alanına ihtiyaç duyulacaktır.

Olağanüstü bir durum veya beklenmeyen bir arıza ile karşılaşırsam sunucularımdaki verilerimi koruyor musunuz?

Veri veya sistem kaybından korunmak için sunucularınıza yedekleme ve Sanal Sunucu Felaket kurtarma ürünlerini almanız gerekmektedir.

Yedekleme hizmeti nasıl sağlanıyor?

Sanal veri merkezinde yedekleme entegre Veeam Backup and Replication yazılımı ile sağlanmaktadır. Detaylı bilgi için “SVM Self Servis Yedekleme Portal’ı Kullanımı” sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Sanal sunuculara direk konsol bağlantısı yapılabiliyor mu?

Evet. Sanal Veri Merkezi self servis ekranları üzerinden konsol erişimi mümkündür.

Sanal sunucuları power on, power off ve restart etmek için arayüz var mı?

Evet. Sanal Veri Merkezi self servis ekranları üzerinden bu işlemlerin yapılması mümkündür.

Sanal Sunucular şifreleniyor mu?

Hayır. Sanal sunucu şifrelemek için Sunucu içerisinden şifreleme yapabilen 3rd parti yazılımları kullanabilirsiniz.

Sanal sunucular haricinde ağ yapılandırma özellikleri nelerdir?

Temel Firewall veya packet filter için Edge Gateway olarak adlandırdığımız modül ile DHCP, NAT, Static Routing, SSL-VPN, IPSec VPN,Load Balancer gibi ağ bileşenlerini kullanabilirsiniz.

IPS/IDS, DDOS, AV, WEB Filter, WAF, Advanced Loadbalancer gibi ihtiyaçlarınız için Fortigate Vdom kullanabilirsiniz.

Rol bazlı kullanıcı yetkilendirmesi mümkün mü?

Evet. Self servis ekranlarda RBAC (Role Based Access Control) ile farklı yetkilerdeki farklı yetki grupları mevcuttur. Dilerseniz kendiniz de yeni bir yetki grubu oluşturabilir ve belirlediğiniz yetkiler ile sanal veri merkezi platformunun daha verimli kullanılmasını sağlayabilirsiniz. Kendi Active Directory veya Domain yapınızı entegre edebilirsiniz.

Sanal sunucunun sadece diskini sanallaştırmadan direkt RAW şeklinde bağlamak mümkün mü?

RDM (RAW Device Mapping) desteğimiz yoktur.

Self servis portaline hazır bir işletim sistemi, Office veya uygulama yazılımı, iso formatında bir dosya olarak yüklenebilir mi?

Self servis portal içerisinden özel katalog oluşturulabilmektedir. Ancak bu alanın kapasitesi mevcut disk kapasitesinden düşmektedir.

Farklı performanslara sahip disk (storage)leri ortak kullanılabilmekte midir?

İstenilen kapasitede Gold, Silver ve SSD olarak farklı performanslar sağlayabilen disk (storage) tahsis edilebilmektedir.

Farklı performanslardaki diskler arasında taşıma yapılabilir mi?

SVM arayüzünden canlı olarak taşımayı gerçekleştirebilirsiniz.

Sanal veri merkezi platformu için kullanılan diskler (storage) marka modeli nedir?

Sanal veri merkezinde HPE 3PAR ve PURESTORAGE donanımları kullanılmaktadır. Donanımlar üzerinde 10K, 15K, SSD ve NVME storagelar hibrid veya belirlenen storage tipine göre stand alone olarak kullanılmaktadır.

Sanal veri merkezi platformu ile sunucu barındırma (co-location) hizmetinin network seviyesinde entegrasyonu mümkün müdür?

Sanal veri merkezi hizmeti verilen veri merkezleri içerisinde yer alan sunucu barındırma co-location ve sanal kaynaklar network seviyesinde entegre edilebilmektedir. Bunun için Crossconnect servisini ekstra bir servis olarak almanız gerekecektir.

Edge Gateway dışında Firewall hizmeti alabilirmiyim?

Evet, Teknotel Telekom yönetmindeki FortiVdom Firewall hizmeti satın alabiliriniz.

Edge Gateway dışında LoadBalancer hizmeti alabilirmiyim?

Evet, Teknotel Telekom yönetmindeki FortiADC LoadBalancer hizmeti satın alabiliriniz.

Kullanmam gereken usb token veya usb dongle lisans key var?

“T-USB Dongle” servisi ile fiziksel ortamda bulunan USB cihaz ve medyalarınızı sanal veri merkezinde istediğiniz sanal sunucu üzerinde kullanabilirsiniz. Detaylı bilgi için lütfen “Digi AnyWhereUsb 8 Plus Hakkında Her şey!” sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Servisten ayrılırsam ne kadar süreyle verilerim saklanır?

Servis iptali yapmadan önce verilerinizi sanal sunucularınız üzerinden almanız gerekmektedir.

İstediğim zaman servis iptali yapabilir miyim?

Sözleşmenizde aksi belirtilmediği veya taahhüt süreniz dolduğu durumda; istediğiniz zaman iptal talebinde bulunabilirsiniz. İptal talebiniz Teknotel Telekom’a ulaşan ay sonu itibariyle gerçekleştirilir.

Sanal sunucum için Microsoft Windows veya Office Lisansını nasıl temin edebilirim?

Teknotel Telekom; Microsoft SPLA partnerliği sayesinde ihtiyaç duyulan tüm lisansları kiralama modeli ile müşterilerimize sunmaktayız.

Sanal sunucumun işletim sistemi için lisans almak zorunda mıyım?

Sanal sunucunuz Microsoft Windows işletim sistemi kullanıyor ise lisans kiralama hizmeti almanız gerekmektedir. Linux ve açık kaynak (open source) işletim sistemleri için lisans kiralama yapmadan kullanım sağlayabilirsiniz.

Sanal sunucum için Microsoft Office lisansına ihtiyacım var?

Teknotel Telekom; Microsoft SPLA partnerliği sayesinde ihtiyaç duyulan tüm lisansları kiralama modeli ile müşterilerimize sunmaktayız. Microsoft Windows, Microsoft Windows Server, Microsoft Exchange, Microsoft Office, Microsoft SQL gibi tüm yazılımlara kiralama modeli ile sahip olabilirsiniz.